Dieta sportowca – co powinna zawierać?

Jeśli podjąłeś decyzję o tym, aby regularnie trenować – z pewnością przyświeca temu jakiś cel. Jeśli jednym z nich jest chęć odzyskania dawnej formy, zwiększenie intensywności swojego organizmu, a także lepsze samopoczucie warto zacząć od diety. O jej ułożenie najlepiej poprosić doświadczonego trenera personalnego, który podpowie Ci jakie składniki powinny się znaleźć w takiej diecie. Ponadto taki trener dokładnie podpowie Ci jakie posiłki powinna Twoja dieta zawierać, aby była odpowiednio zbilansowana. Jeśli dopiero zaczynasz swoje treningi warto zdecydować się na dodatkową suplementację w postaci kompleksu witamin i minerałów.

Dlaczego warto się na to zdecydować?

Przede wszystkim tego rodzaju suplementy pomogą Ci zadbać o prawidłową gospodarkę kwasowo – zasadową organizmu. Możesz również zdecydować się na stosowanie magnezu z cynkiem, który uważany jest za preparat o bardzo wszechstronnym działaniu. Pomaga w prawidłowym funkcjonowaniu układu nerwowego, wspomaga pracę mięśni od wewnątrz i jednocześnie dba o kondycję skóry i prawidłowe wydzielanie hormonów przez organizm. Jeśli więc chcesz kontrolować swój organizm podczas intensywnych treningów i odpowiednio go wzmocnić. Przede wszystkim dieta każdego sportowca – niezależnie od stopnia zaawansowania –  powinna zawierać węglowodany, białka i tłuszcze. Pierwsza grupa produktów jest odpowiedzialna za uzupełnianie zapasów energetycznych organizmu, druga pomaga w budowanie mięśni, a trzecia także dostarcza energii organizmowi podczas aktywności fizycznej.

Comments are closed.